بازاریابی خرده فروشی دیجیتال! در ابتدا همین کافی است که تنها با یک نفر بر روی تولید و انتشار محتوا کار کنید. بعدا پس از برداشتن اولین گام ها میتوانید از افراد بیشتری در بخشهای مختلف برای مشارکت دعوت کنید و در نهایت افراد بیشتری را به تیم تولید محتوا اختصاص دهید.
کسانی که داستانها را نقل می کنند بر جهان حکمرانی می کنند ضرب المثلهایی آمریکایی/ سرخپوستی
در دنیای واقعی این کلمات هستند که به نسبت صفحات وب میتوانند اثر بیشتری در فروش داشته باشند.
در مرحله ی اول پیام های محصول باید ساده و تبدیل به یک داستان عالی شوند.
تنها هدف برندسازی این است که مشتریان بدانند که برند آنها را به کجا میرساند.
انسان همیشه در جستجوی راه هایی برای بهبود زندگی است که به او در ادامه حیات کمک کند بنابراین به جای صحبت در مورد شرکت ،خود داستانی بنویسید که به نفع کاربرانتان باشد.
اگر اعضای تیم خود شما نتوانند پیام برند شما را به خوبی جمع بندی و توصیف کنند پس احتمالا نمیتوانند آن را به مشتریان فعلی و بالقوه هم توضیح دهند.
یک داستان بهترین راه برای مبارزه با همهمه اطلاعاتی است که اکثر انسانها در هر ثانیه از زندگی دارند با آنها بمباران میشوند.
هرکس به دنبال یک راهنما در زندگی است و زمانی که شرکتها خود را به عنوان چیزی غیر از راهنما تلقی میکنند شکست در انتظارشان است.
آنها را به انجام عمل فراخوانید یا به عبارت دیگر متعهد به خریدشان کنید مردم هرگز در زندگی بدون فشار خارجی یک فراخوان به عمل تصميمات قابل توجهی نمیگیرند بلکه انتخاب آنها این است که همیشه در کنج راحتی خود بمانند.
مردم به سمت راهکارهای ساده گرایش پیدا کرده اند. بنابراین برای ارائهی راهکارهای ساده بهترین تلاش خود را انجام دهید زیرا باعث میشود به طور قابل توجهی از رقبا جدا شده و پیشرفت کنید.
به مشتریان مختصرا توضيح دهید که با استفاده نکردن از محصول شما با چه چیزهای منفی ای در زندگی رو به رو می شوند.
«بدون استراتژی محتوا فقط چیزی برای خواندن و دیدن است و دنیا مملو از چنین چیزهاست»ارجون باسو
محتوا بخشی جدایی ناپذیر از هر مرحله از مسیر خریدار است.
تیم شما باید در صورت وجود مشکل آن را تشخیص دهد؛ فقط هرگز روی نکات منفی پافشاری و تاکید نکنید که باعث نادیده گرفتن نکات مثبت می شوید
اگر محتوای شما تعامل پذیر نیست جایی از کار اشتباه است. دن روت
دامنهی توجه به طور متوسط فقط ۸ ثانیه است چیزی به عنوان محتوای عالی بدون عنوانی جذاب که توجه خواننده را به خود جلب می کند وجود ندارد.
مردم از آنچه به سختی میفهمند متنفرند.
پنج مرحله سفر خریدار عبارتند از: آگاهی / تفكر / خرید / وفاداری / طرفداری.
احتمال فروش به مشتری فعلی ۶۰ تا ۷۰ درصد است. در حالی که احتمال فروش به مشتری جدید ۵ تا ۲۰ درصد است.
برندینگ یکسانی داشته باشید و هیچ وقت سعی نکنید کارهایی را که با برندینگ شما بسیار متفاوتند امتحان کنید و از پذیرفتن آنچه از انجام آن ناتوانید بپرهیزید.
سوالات باید بدون تاخیر و فورا پاسخ داده شوند.
شما فقط برای موتورهای جستجو محتوا ایجاد نمیکنید بلکه مشتری واقعی شما آدم ها هستند.
شما باید زمان قابل توجهی را صرف پیدا کردن رسانه هایی کنید که مشتریان بالقوه شما بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند.
بیشتر کمپینهایی که موفقیت آمیز بودهاند بر روی اینفلوئنسرهای کوچک یا حتی افراد عادی تمرکز کرده اند زیرا اصالت مهمترین عامل در رسانه های اجتماعی است.
تمایز واقعی یک برند موفق باید در ثبات کاری او دیده شود.
اولویت بندی و سپس برنامه ریزی کنید.
حفظ مشتری بیشتر از جذب مشتری اهمیت دارد .
بازاریابی خرده فروشی دیجیتال!